Nieuw boek op komst!

In september 2018 verschijnt Alles komt goed, altijd.

Het is het ontroerende verhaal van Alice, een meisje dat opgroeit tijdens de Eerste Wereldoorlog en dat haar familie uiteen ziet vallen.

 

 

 

 

 

We bleven hijgend naast elkaar liggen in het gras, en keken hoe het blauw in de lucht stilaan oranje kleurde. De wolken waren doorzichtig en fijn, als engelenhaar.
‘Hoe kan dat nu?’ vroeg ik me hardop af.
‘Wat dan?’
‘Hoe kan het toch dat we niet meer dan een geel stipje op de wereld zijn? Alles is zo groot.’
Johanna antwoordde niet. Ik sloot mijn ogen en hoorde het gedreun van de kermis in de verte.
‘Ben jij niet bang?’ vroeg Johanna toen. ‘Voor de oorlog?’
Op mijn beurt antwoordde ik niet. Het oranje ging over in roze.
Ik stak mijn arm uit en pakte haar hand vast. Ze kneep zacht.
Ik kon wel blijven liggen zo. En denken dat alles zou blijven zoals het nu was. Zomer, kermis, de geur van gras en veldbloemen in mijn neus. En wij tweeën die hand in hand naar de kleuren van de hemel keken.
Toen het eindelijk stiller werd, hoorde ik in mijn hoofd alleen maar mijn moeder die zei dat alles goed komt. Altijd.

Eén gedachte over “Nieuw boek op komst!”

  1. Geachte mevrouw Vereecken,

    Ik las gisteren uw column in DS over vliegreizen.

    U hoeft zich over uw vliegreizen helemaal niet te schamen.

    Integendeel met wat u en mij wordt wijsgemaakt heeft het vliegverkeer een onbeduidend aandeel in de uitstoot van broeikasgassen. Het gaat om een 2-3%.

    Zelfs al zou het vliegverkeer verdubbelen, dan nog blijft het aandeel ervan onbeduidend.

    Een ander cliché is dat de lagere prijzen van vliegverkeer vergeleken met treinverkeer zouden worden verklaard door het feit dat vliegtuigmaatschappijen geen accijnzen op brandstof betalen.

    Treinverkeer betaalt al evenmin accijnzen op brandstof of elektriciteit en verteert bovendien massaal overheidssubsidies. Alleen al in ons kleine landje krijgt de NMBS elk jaar ruim 3 miljard € belastinggeld toebedeeld.

    Er is een groot verschil tussen een vliegtuigmaatschappij en een treinmaatschappij.

    De eerste moet leven van de inkomsten uit het vervoer van mensen en goederen, de tweede overleeft dankzij belastinggeld.

    Met vriendelijke groeten,
    Peter Claus
    0478982096

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.